fredag 1 mars 2013

Läst februari 2013

Tja, vad ska man säga...

Februari blev en ganska usel läsmånad, med något sorts bottenrekord. Det blev 1 ungdom, 5 Hcg, 5 Hcf samt 1 (!!!) vuxen. Jag tror inte jag har missat att skriva upp något. Flera riktigt bra Hcg ("mellanålder") böcker blev det, vilket är roligt och mycket användbart för framtida bokprat.

Nu efter Magikerna känns det lite som om jag är på gång i alla fall. Som om jag fått läslusten tillbaka. Vi får väl se vad som händer i mars. Med sjukdomar, mycket på jobbet, våren på ingång och annat smått och gott. Jag kanske inte läser en enda bok i mars! Jag har ju hur som helst massor av titlar att skriva inlägg om, för fördelning läst - bloggat om, den är lika ojämn som vanligt här på Bibliotekskatten.

1. Blodsmagi, Tessa Gratton (u)
2. Uppdrag Silverstjärnan (Hcg)
3. Tror du på ufon? Daniel Zimakoff (Hcg)
4. Svart glas, Maud Mangold (Hcg)
5. Fula fiskar, Helena Bross (Hcf)
6. Spökhuset, Anna Jansson (Hcf)
7. Den magiska kappan, Katarina Genar (Hcg)
8. Lägerkrisen, Ann Caroline Håkans (Hcf)
9. Gropens hemlighet, Helena Bross (Hcf)
10. Önskestjärnan, Ingelin Angerborn (Hcf)
11. Magikerna, Lev Grossman
12. För alltid, Ingelin Angerborg (Hcg)

4 kommentarer:

  1. Men så fint det går med listan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Två månader nu. Om februari var ett bottenrekord i lästa titlar, så är detta att jag skriver upp titlarna ett rekord i sig ;-)

      Radera
  2. Jag som läst mycket mindre tycker att ditt antal är okey!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antal lästa böcker spelar ju egentligen ingen som helst roll! Jag brukar läsa många fler titlar, så det känns väl mest lite märkligt. Men ibland kommer det annat emellan! Jag har alltid varit så dålig på att skriva upp det jag läser, så för mig har det aldrig varit riktigt synligt på det här viset. Men jag börjar gilla det här med läslistor! Lite kul att se månad för månad.

      Radera