tisdag 26 februari 2013

Jag skulle vilja tacka Lev Grossman...

Efter en helt katastrofal månad när det gäller läsning känns det som om det har vänt! Jag har i stort sett enbart läst barnböcker inför bokprat hela månaden och plöjt igenom alla säsonger av Friends. Blev lite smått manisk där faktiskt, började nästan leta efter karaktärernas personlighetsdrag hos mig själv...

Det känns skönt att läslusten har återvänt och, faktisk, känns det skönt att inse att ingenting fruktansvärt händer även om man råkar ha en usel läsmånad (naturligtvis vet jag att det inte gör det, men någon sorts press känner jag, att läsa). Det kanske rent av är nyttigt för mig att ha sådana här perioder några gånger om året?

Nu längtar jag i alla fall hem till Magikerna...

2 kommentarer:

  1. Har Magikerna, på engelska, på läsplattan, måste läsa... Har hört så mycket om den.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den! Har fortfarande inte kommit jättelångt men den känns bra. Så ja, läs den!

    SvaraRadera