onsdag 17 september 2014

Septimus Heap - jag hade nästan glömt av att du var på väg!





Så här skrev jag efter att jag läst sjätte delen i serien om Heptimus Heap och de andra ... Då kan man ju fråga sig varför jag ser fram emot att läsa Elden?!? Men, det är ju precis så som jag skrev, jag gillar det fortfarande, men jag kände mig lite mätt på det hela. Nu var det ett bra tag sedan jag läste sjätte delen och jag är faktiskt väldigt sugen på del sju! Jag hade nästan, men bara nästan, glömt att 'Elden' var på väg, så det känns lite härligt att komma på det så här fram på höstkanten.

Jag gillar karaktärerna och jag gillar att det är lite humor i böckerna, vilket ger mig lite HP-känsla. De här böckerna brukar jag alltid rekommendera till HP-läsare som vill ha något som liknar Harry Potter och inte riktigt vet var de ska leta vidare. De flesta brukar vara nöjda när de kommer tillbaka för att låna nästa del ;-)


2 kommentarer:

  1. Tack för tipset, jag har spanat på denna serie länge men inte riktigt tagit beslutet att låna den. Nu är det dags.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du inte läst några böcker i serien så har du verkligen något att se fram emot! De första fyra delarna är riktigt bra, tycker jag ;-)

      Radera