tisdag 16 september 2014

Dagens boktips hos Stefan Livh

Så! Då var ytterligare ett besök hos Stefan Livh på P4 Göteborg avklarat. Det känns bra. Det är fortfarande så att jag inte kan lyssna på programmen efteråt, det riktigt kryper i mig. Vilket är ett problem! Alla som lyssnar är ju så snälla och säger att det låter bra etc, men man vill ju gärna lyssna själv. Det är klart att folk är snälla (vilket jag är väldigt glad för!), jag hoppas bara att någon hojtar till om de hör något knepigt ... Så man kan rätta till inför nästa gång. Jaja, jag kanske tar mod till mig endera dagen!

Böckerna jag pratade om idag var;





Skillnaden mot förra gången jag var där, var att den här gången var det inte helt och hållet mina egna val av böcker. Eller, det var det ju egentligen, ingen tvingade mig att läsa något jag inte ville! Men, vi kom överens om att jag skulle ta med några titlar skrivna av författare från Brasilien, med tanke på Bokmässans tema i år. Det var jag som valde vad jag skulle läsa, dock.

Det är alltid lite läskigt att hamna utanför sin egen bekvämlighetszon, men man är ofta ganska nöjd efteråt. Det är jag nu. Nöjd alltså. Med att ha läst Salladsnätter och Att falla. Jag hade förmodligen inte gjort det om jag inte bestämt med dem på P4 att jag skulle göra det.

De andra båda titlarna är helt inom min egen bekvämlighetszon! Och samtidigt väldigt bra! Blogginlägg om titlarna kommer inom kort ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar