torsdag 16 augusti 2012

Noras val

Titel; Noras val
Serie; Fallen ängel 3
Författare; Becca Fitzpatrick
Förlag; B Wahlström
Recensionsexemplar

I den tredje boken om Nora och Patch, Noras val, vaknar Nora upp på en kyrkogård mitt i natten och har ingen aning om hur hon hamnat där. Det visar sig att hon varit kidnappad och har inga som helst minnen av de senaste tre månaderna.

Det är mycket som är oklart för Nora, och hon märker ganska snart att hennes nära och kära försöker dölja händelser för henne. Hon drabbas också av svarta minnesbilder som både skrämmer henne och gör henne nyfiken på hur saker och ting faktiskt hänger ihop.

Det är mycket som händer och mycket man får svar på i den här tredje delen, som slutar med en riktig cliffhanger med löften om fler delar i serien...

Jag tycker om de här böckerna om Nora och Patch. Jag kommer ihåg att jag var väldigt skeptisk när jag läste första, under den allra värsta Twilightfebern, och tänkte att; Åh nej, inte en till...Men så var det inte, utan det här kändes nytt och fräscht, ungefär som Maggie Stiefwaters serie om Vargarna i Mercy Falls. Jag kommer absolut att läsa även nästa del om Nora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar