fredag 29 augusti 2014

Böcker jag vill läsa i höst

Det är, i vanlig ordning, många böcker jag vill läsa. Hur många det faktiskt blir ut höstens utgivning är en helt annan sak. Jag tänker försöka läsa mycket mer av det jag har hemma redan, den här hösten, än vad jag gjort tidigare. Alltså på riktigt försöka läsa sådant som blivit liggandes. Inte bara låtsas att jag ska göra det ... Försöka är nog att betrakta som någon sorts nyckelord här, dock.

Men, några böcker av de som kommer ut nu i höst är jag väldigt spänd på. Bland annat de här nedan. Några av de här titlarna har jag redan läst på engelska, men är ändå väldigt nyfiken på översättningarna. Jag märker också att Modernista är något överrepresenterade. Inget ovanligt i det! Det här är ju sedan långt ifrån allt jag hittat i höstens utgivning, utan endast en liten del ... Jag har heller inte tagit med några barn- eller ungdomsböcker. De får en egen liten bildlista vid något annat tillfälle. Eventuellt.














3 kommentarer: