tisdag 26 augusti 2014

När de tittar konstigt på en i bokaffären



När jag var i London i april, så tillbringade jag en hel del tid i olika bokhandlar. Det var några titlar jag letade efter speciellt, även om jag mest bara njöt av att titta tunt i hyllorna.

En av böckerna jag var på jakt efter var "Dust and Shadows" av Lyndsay Faye. Jag letade och letade, men den verkade inte finnas någonstans. 


I en av affärerna jag var inne i började jag förklara handlingen (jag hade glömt titeln), och hör mig själv förklara att den handlar om Sherlock Holmes och Jack the Ripper, och att "hans släktingar" har uttryckt sin uppskattning av boken. Det tog en liten stund innan jag fattade att tjejen i affären trodde att jag trodde att det var Sherlock Holmes släktingar jag pratade om och inte Arthur Conan Doyles ... Så kan det gå när man tror att alla man pratar med hänger med på hur ens tankar far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar