fredag 1 augusti 2014

Våndan att skänka bort böcker ...


Obs att titlarna på bilden absolut inte tillhör kategorin rensa/slänga/skänka

Ni är ju många som känner igen er ... Det GÅR JU BARA INTE att ha kvar alla böcker man samlar på sig. 

Jag har rensat ganska kraftigt det senaste året, och nu är det dags igen. Svårt är det! Jag sliter mitt hår! Samtidigt svär jag över all plats dessa älskade ägodelar tar upp samt över allt damm de genererar. 

Det är främst barn- och ungdomsböckerna som ställer till det för mig denna gång. Vad ska man spara? För vem sparar man? Svåra beslut, och ja, de hamnar definitivt under kategorin I-landsproblem.

2 kommentarer:

  1. Ja fy då. Det är inte lätt att välja vilka som skall bort när det måste rensas bland böckerna!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur svårt som helst. Funderar på köpa stapelbara backar och magasinera undan en del av dem. De tveksamma fallen. Samtidigt så undrar jag om man någonsin kommer att plocka fram dem igen om man ställer undan dem?

      Radera