onsdag 26 december 2018

Lucka nummer 24 och Barrande gran och den känsla av frihet och rymd som uppstår när tomtarna ryker


Jag måste nog erkänna att jag redan idag börjat plocka bort julen ... vi hade inte så himla mycket framme, och när jag gick här och plockade lite imorse så märkte jag att tomtar, grisar och annat juligt liksom plockades bort av bara farten. Det blev så rent. Det blev så mycket plats. Jag har inte stuvat undan allt, utan bara föst ihop det i extrarummet så det inte syns. Gran står kvar, dock. Jag orkar inte riktigt med att plocka ur julgranskulorna och lägga dessa prydligt i kartongerna. De får vänta tills imorgon.

Annars har dessa tre juldagar såhär långt varit helt strålande. Vi hann t o m bastu och bad i sjön på julafton, och inte mindre än tre fantastiska quiz och ett julklappsspel. Juldagen inleddes med en solig promenad, och sedan åt vi rester, läste och tittade på tv-serier. Helt perfekt. 

Visserligen åkte vi på att köra in till stan och hämta sonen som är på besök och var inne och träffade vänner på kvällen. Ganska sent ... Vi var tillbaka hemma i sängen kl 05:00 ... Till sonens försvar så var det helt kaosartat i garderoben med tydligen helt förvirrad personal och väntetid på två timmar. Plus besök av polisen. Tillslut fick de gå in och hämta sina jackor själva. Vid det laget hade bussarna slutat gå för längesedan, och de ömma föräldrarna offrade sin nattsömn.

 Idag har jag haft några timmar helt ensam i huset, så då har jag legat i soffan och läst. Sedan har jag suttit i fåtöljen och läst. Jag har också, när jag även idag har värmt rester från julafton, suttit vid köksbordet och läst. En bra dag till alltså.

Jag har även googlat på overlockssymaskiner. Kanske har jag också klickat hem en? Jag minns inte så noga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar