måndag 10 december 2018

Lucka nummer 10


Häromdagen pratade jag med några kollegor om att det inte finns så många julböcker för ungdomar. Det har ju nästan exploderat under senare år på vuxensidan. Vi har ju verkligen tagit efter England och USA när det gäller trenden med julböcker. Men som sagt, det finns inte så många ungdomsböcker med jultema. Inte på svenska i alla fall, jag får erkänna att jag vet inte riktigt hur det ser ut på engelska.

Under lucka tio hittar vi i alla fall en! Snöstorm och kanelhjärtan med fyra berättelser av Karina Berg Johansson, Pernilla Gesén, Camilla Lagerqvist och Jesper Tillberg. Jag har bara hunnit läsa Balklänningen av Camilla Lagerqvist och den tyckte jag var riktigt mysig så jag hyser gott hopp om de resterande också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar