tisdag 11 december 2018

Lucka nummer 11



Hur gör ni med julklappar? Det är lite trixigt det där tycker jag. Vi har absolut inga julklappsberg, men vi har inte riktigt lyckats med att strunta i det helt och hållet heller.

Jag hade nog en tanke om att de skulle fasas ut mer och mer i takt med att barnen blev äldre, men jag vet inte jag ... 

Det optimala är förstås att man bestämmer att man stoppar helt, men det är svårt att inte köpa till barn och barnbarn. Vilken ålder på barnen ska det då vara när man slutar ? Jag får ju t ex alltid julklapp själv av mina föräldrar, och jag är ju för sjutton 52! 

Som sagt, inte helt lätt det där. Nu kör vi typ en lottad julklapp till varje person plus att vi har julklappsspel. Sedan köper vi till barn och ungdomar. Så ser det i alla fall ut idag, vi får väl se var vi landar!

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar