lördag 1 december 2018

Julkalender någon?



Jag hade absolut definitivt bestämt mig för att inte ha någon julkalender på bloggen. Jag känner mig inte alls i form för att dra på mig mer att stressa över och få dåligt samvete över om det inte blir bra. Men, sedan så poppar de upp! En efter en dyker de upp på bloggar nära dig. Den ena kalendern efter den andra, och då blir jag ju lite sugen såklart!

Så, utan att ha någon egentlig plan så kör Bibliotekskatten en liten kalender 2018.

Till att börja med så tänker jag lägga upp de julböcker jag har som står olästa hemma i hyllorna. Jag gillar liksom tanken på att läsa julböcker, men sedan kommer jag sällan till skott. Nu är ju inte dessa så många som 24 stycken, så när jag lagt upp de som finns så hittar jag på något annat. Jullåtar kanske? Filmer? Julminnen? Vi får se.

I lucka nummer 1 hittar vi ”Jag kommer hem till jul” av Joanna Bolouri från Printz. Den verkar urmysig och jag hoppas på att den blir läst innan, under eller strax efter jul!

1 kommentar: