måndag 20 oktober 2014

Oktoberkoma




Jag tycker mig märka lite överallt att det skrivs om bloggtorka. Att man inte riktigt orkar/hinner/har lust att blogga. Eller ja, det kanske är en sanning med modifikation, eftersom det finns bloggar som är otroligt aktiva hela tiden också ... Jag tillhör ju skaran som är lite av en periodare. Det är aldrig helt dött på Bibliotekskatten, men det är helt klart så att vissa perioder är mer aktiva än andra.

Tricket för min del är att inte låta sig stressas av det faktum att det faktiskt är så. Jag har oftast grym inspiration att sätta mig att blogga och att dra igång olika bloggprojekt, vid tillfällen när jag faktiskt inte har möjlighet att göra något. Som på jobbet t ex. Sedan när jag väl kommer hem så är orken som bortblåst. Då är det så mycket annat som ska göras att det hinner bli alldeles för sent  innan jag kan sätta mig i lugn och ro.

Jag har en del recensionsexemplar som inte blivit lästa och en del som är lästa men ej bloggade om. Det stressar mig rejält! Jag försöker alltid vara noga med att skriva om de böcker förlagen skickar, och jag brukar kunna fixa det. Men, som sagt, nu ligger jag lite efter och ska försöka läsa/blogga ikapp så gott det går.

Det är lite titlar som smugit sig emellan som inte är recex. Jag läser ju en del på engelska och har ingen kontakt med några engelska/amerikanska förlag och får ju därmed inga recex på engelska, vilket innebär att det ofta är engelsk litteratur som slinker emellan och tränger sig före i min läslista.

Jag förmodar att det måste finnas svenska bokbloggar som får engelska recex, men jag har inte riktigt forskat i det. Det kanske man borde göra?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar