onsdag 8 oktober 2014

Nu är Björndansen utläst


Titel; Björndansen
Författare; Anders Roslund & Stefan Thunberg
Förlag; Piratförlaget

Ja, nu är den utläst. Jag har läst lite annat emellan också, så det har dragit ut lite på tiden.

Jag tycker absolut att den höll hela vägen, den är välskriven, man kommer nära karaktärerna och själva historien är helt fascinerande. Men, egentligen så uppskattade jag nog mer att lyssna på Roslund & Thunberg på mässan.

Det blir lite för mycket snack om vapen och planering. Det är bitarna om familjedynamiken, sammanhållning med hjälp av tvång och skuld, svek och rädsla. Det är de bitarna som etsar sig fast och berör mig.

En helt otrolig historia är det hur som helst, och helt sanslöst att ingen människa dog. Eller, jag vet inte egentligen, hur det var i verkligheten? Jag tror inte någon dog. Jag hoppas verkligen att ingen dog. Sedan finns det självklart människor som är svårt ärrade och skadade på olika sätt av dessa händelser för resten av livet, vilket naturligtvis är illa nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar