fredag 17 oktober 2014

Fika och bubbel

Titel; Maze Runner - I dödens labyrint
Författare; James Dashner
Förlag; Semic
Recensionsexemplar

Igår bokbubblade vi igen. Denna gång var det Maze runner av James Dashner vi hade läst, och intrycken av boken var ganska lika för oss allihopa. Linda skrev om vår träff Här.

Denna bild är snodd av Linda! Vi träffades i hennes fina skolbibliotek. Man blir glad av skolor som faktiskt satsar på skolbiblioteksfrågan (även om de inte riktigt går hela vägen och anställer en skolbibliotekarie ... Men det är ett första steg!)

Jag gillade Maze Runner. Språket kanske inte är det bästa, men det är spännande från första stund, och trixet med att slänga med de två första kapitlen ur bok två tycker jag är väldigt smart.

Det fick mig att köpa del två och tre på bokmässan ... Sedan var det någon som sa igår att det tydligen ska finnas fyra delar, men då blev jag lite trött.




Vi pratade också om att den är väldigt filmiskt skriven och att vi tror att den kommer att gå hem hos de läsare som letar efter något nytt efter Hungerspelen. Jag tror iof inte att den här serien kommer få lika många vuxna läsare som Hungerspelen faktisk har.

Sedan hamnade vi i en tv-serie diskussion (vi pratar ju inte böcker hela tiden) och de som sett Stephen King's Under the Dome tycker att det finns vissa likheter, vilket gjorde mig sugen att börja titta på den. Får väl se om det hinns med i helgen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar