fredag 1 februari 2013

Läst januari 2013

Första månaden med mitt nyårslöfte avklarat! Det går faktiskt bra att skriva in i Läst 2013-inlägget varje gång jag avslutar en bok, eller ja, än så länge i alla fall. Vi är ju bara en månad in i 2013.

1. 1974, David Peace
2. New Yorks gudar, Lyndsay Faye
3. Du och jag och vi, Pia Hagmar
4. Glasbarnen, Kristina Ohlsson (Hcg)
5. Livet efter dig, Jojo Moyes
6. Siste mannen i tornet, Aravind Adiga
7. The fault in our stars, John Green (u)
8. Gul utanpå, Patrik Lundberg (uLz)
9. Skuggan, Petrus Dahlin & Lars Johansson (u)
10. Anna klädd i blod, Kendrake Blake
11. Resan till Ribstone, Christel Kvant
12. Alex och Corinthia, Patrik Bergström (Hcg)
13. Pappa polis, Laura Trenter (Hcg)
14. Flickan vid glastornet, Erika Vallin (Hcg)
15. Hemsk misstanke, Pia Hagmar (Hcg, omläsning)
16. Den danske rånaren, Petter Lidbeck (Hcg)
17. Den döde sonen, Petter, Lidbeck (Hcg)

Summan blir 7 romaner, 3 ungdoms samt 7 Hcg. Lite ovanligt kanske att det är fler Hcg än ungdoms för min del, men jag har haft en del att läsa in inför bokprat med fyror och femmor. Bara en engelsk, vilket känns lite märkligt. Det ska faktiskt bli lite spännande att se framöver hur fördelningen blir månad för månad. Jag kanske håller på att förvandlas till en statistikfantast?

5 kommentarer:

  1. Men du har inte bloggat om alla än va? :) PS: Du får gärna ändra min länk i "bloggrollern". Jag ser att gamla bloggsida-adressen ligger kvar och jag har tagit bort sidan helt nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm, jag har kanske bloggat om...5...? Usch och fy! Men jag skyndar långsamt och försöker att inte stressa upp mig ;-)Ska genast ändra din adress!!!

      Radera
  2. Hcg? Lättläst? 9-12? När jag googlar får jag upp massa konstiga dieter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Hcg = ungefär 9-12, "mellanålder". Yrkesskada. Kanske ska uttrycka mig på annat vis i mina listor ;-)

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera