måndag 24 augusti 2015

Var ska man börja?


Nu är det redan en hel vecka sedan jag kom hem från Visby och Crimetime Gotland. Tiden går i vanlig ordning galet fort. Det kommer lite fler inlägg senare om de seminarier/samtal jag inte skrivit om ännu.

Jag var inne på Helena Dahlgren's Dark Places tidigare idag och blev då påmind om en titel, Sarah Hilary's 'Någon annans skuld', som Helena och Alex Marwood pratade om under ett av sina samtal. Vips så poppade det upp andra tips på böcker i min hjärna som jag hört talas om på Crimetime och som jag blivit nyfiken på.

Sedan är jag, som jag skrivit tidigare, väldigt sugen på att läsa de titlar på Lotta Olssons lista i DN som jag inte redan läst. Plus allt nytt som kommer i höst ... Ja, var ska man börja? Jag är inte så bra på det här med listor. Eller, jag är jättebra på att skriva listor, jag älskar listor, men jag är inte så himla bra på att hålla mig till det jag skrivit på listan.

Jag tror jag ska börja med att rensa lite lite från min "To read list" på Goodreads, och försöka använda mig av den lite mer seriöst. Eller kanske ha två olika listor på Goodreads? Går det ens? En lite mer seriös, och en där man kan skriva upp det man är lite nyfiken på, men som kanske får lov att vänta lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar