fredag 4 april 2014

Då var det dags på riktigt.



Nu sitter jag äntligen på flygplatsen, på väg till London ... Nio dagar, känns som en ocean av tid. Jag hoppas verkligen att det kommer att kännas likadant när jag är på plats.

Jag kommer alltså att jobbskugga (typ praktisera, gå bredvid och lära mig hur de gör, jämföra med mitt eget arbete) på St Johns Wood library, i London. Jag ska vara där kl 10:00 måndag fm, så jag har eftermiddagen idag samt hela helgen för mig själv.

Jag ska vara på biblioteket mån-fre och åker hem igen nästa söndag.

Jag har inga egentliga planer för i eftermiddag/kväll. Tar nog bara på mig bekväma skor, stoppar en vattenflaska och mobilen i väskan och ger mig iväg ut på gatorna. Det är verkligen det jag ser mest fram emot. Att traska gata upp och gata ner. Gå på alla gator som det var så längesedan jag gick på.

Gå förbi restaurangen där jag jobbade, åka ut till Seven sisters och gå förbi huset där jag bodde.

Jag blev otroligt inspirerad av en artikel av Amanda Svensson som en fd kollega skickade till mig. Jag har inte ngn länk men ska försöka leta upp det. Så fint skrivet om att gå på gator man minns i London, bland annat.

Fortsättning följer ...

1 kommentar: