torsdag 19 september 2013

Lite "måste-läsning"

Det går som sagt trögt med min läsning just nu. Det har det gjort hela året, mer eller mindre. Det blir en del läst förstås ändå, framförallt barn- och ungdomsböcker som jag bokpratar om på jobbet.

Det är ju inte det att jag inte gillar att läsa barn- och ungdoms. Det gör jag ju, verkligen, men ibland kan det bli lite för mycket av det goda. Speciellt när man har mängder av bokprat och det inte finns tillräckligt med titlar inne på hyllorna att prata om. Det är ju också riktigt roligt egentligen, att det är så mycket böcker utlånade, så det nästan ser tomt ut i vissa hyllor. Samtidigt är det som sagt svårt att få ihop titlar att prata om med klasserna som kommer.

Till den klass som jag ska träffa idag har jag fått läsa om några titlar som jag visserligen läst, men det var ett tag sedan. Det blir inga nya titlar alls idag, tyvärr, annars är det alltid roligt att med åtminstone en eller ett par nyheter. Det får gå ändå.

Titlarna nedan får följa med mig senare idag, när jag ska träffa en femma;







Plus en hel del annat förstås, men det blir de här som jag kommer att prata lite extra mycket om. Det är alltid spännande att se vad som går hem. Man kan aldrig riktigt veta, ibland blir man som vuxen/bibliotekarie/pedagog väldigt förvånad över vad eleverna fastnar för.

1 kommentar:

  1. Jag har också massa måsten nu. Jag läser dock till årskurs 7 och sen är det årskurs 4 och sen är det årskurs 9. Lite variation på läsningen blir det ju i alla fall :)

    SvaraRadera