måndag 2 september 2013

Insurgent

Titel; Insurgent
Författare; Veronica Roth
Förlag; Modernista
Recensionsexemplar

Lite känns Insurgent som den mellanbok den faktiskt är. Lite transportsträcka. Men, en oerhört intensiv och händelserik transportsträcka.

Det har tagit rätt lång tid för mig att ta mig igenom boken. Det har kommit annat emellan, tyvärr, för jag tror jag skulle ha kommit mycket bättre in i den om jag läst utan paus.

I och med att jag fått pausa ibland har det tagit mig några sidor varje gång, att komma in i boken igen. Tredje och sista delen kommer jag försöka läsa i ett svep. Egentligen skulle man vänta in alla delar i sådana här serier för att kunna plöja alltihop efter varandra. Men, hur troligt är det att man väntar?!

Som jag skrivit tidigare, det här är en serie för alla som älskade Hungerspelen. Lite fler karaktärer att hålla ordning på, och lite fler vändningar i handlingen, men fixar man det lär man inte blir besviken.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar