måndag 7 december 2015

London dag 1

Hemma igen efter några dagar i London och det känns nästan som om man inte varit där alls? Konstig känsla. Det var väldigt intensivt och jag njöt verkligen av varje minut. Som vanligt önskar jag att man hade mer tid, det finns ju så mycket man vill se och göra.


 
I och med att jag åkte från Landvetter flygplats så tidigt på morgonen på torsdagen så var jag vid hotellet redan vid 11:00 på torsdag fm, även om transfern tog lång tid pga vägarbeten. Det gick inte att checka in så tidigt, så jag lämnade bara in väskan och tog tunnelbanan direkt ut till Tower Bridge. Det var säkert 20 år sedan jag var där ute, och jag ville se om det var så fint som jag mindes det, med St Katherine docks och den fina puben The Dickens Inn. Det var det, men det hade hänt en hel del tror jag på det här åren. Det kändes mycket trendigare nu, med en massa fina exklusiva matsällen och affärer. Plus att det låg helt enorma båtar i "småbåtshamnen". Jag är glad att jag åkte dit. Det var fint att se Tower Bridge igen också, och att promenera vid floden nedanför Towern.







Efter mitt besök österut så åkte jag in till Piccadilly och sprang in på Boots pga att jag glömt hela necessären i säkerhetskontrollen på Landvetter ... När jag ändå var där så blev det ett besök på Waterstones också innan jag åkte tillbaka på hotellet. Då hade klockan hunnit bli fem, så jag bara vilade en stund innan jag gav mig iväg till Earls Court för att äta middag på en väldigt bra Indisk restaurang, Masala Zone. Det var precis vad jag orkade med efter att ha klivit upp kl 04:00, så efter restaurangen åkte jag tillbaka till hotellet och somnade gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar