söndag 15 februari 2015

Det här med att lära om. Gör om, gör rätt. Lära gamla hundar sitta etc etc

Bild lånad från Internet


Det blev en lång rubrik, men herregud vad jag sliter med att lära mig hantera min MacBook Air ... Det är svårt! Sidorna stänger ner sig för mig, bilderna hamnar helt huller om buller och det här med att kopiera länkar ... Ja, ja, det ger väl sig så småningom, men lite frustrerande är det allt.

Speciellt som jag såg framför mig att det skulle vara lätt som en plätt och att jag liksom som per automatik bara skulle "veta" hur allt fungerade bara för att jag är så kär i min Iphone och Ipad. Men ack vad jag bedrog mig.

Om inläggen här ser lite tokiga ut (mer än vanligt!) eller om folk skulle få konstiga mejl eller så av mig, så beror det alltså på ny, icke helt samarbetsvillig, dator.

Just nu får jag t ex ingen ordning på att kopiera och infoga länkar. Det går bara inte! Jag kan inte kopiera länkar.  aningens frustrerande när man exempelvis ska länka till andra bloggar eller adlibris eller så. Om någon som läser det här känner sig manad, så varsågod, känn dig inte blyg eller så. Det är bara fritt fram med goda råd och fiffiga tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar