fredag 16 januari 2015

Wrapped in Rainbows



Zora Neale Hurston är en person och författare jag velat läsa mer av och om ända sedan jag läste hennes 'Their Eyes where Watching God' för längesedan. 

Jag tror det var under en kurs på Engelskainstitutionen som hette 'Women, Literature and Society', som jag minns som otroligt bra, och som gjorde att jag hittade författare och inriktningar jag aldrig hade hittat till på egen hand. 

Jag skulle så gärna vilja hitta litteraturllistan från den kursen ... Undrar om man kan få tag på den via Universitetet? Borde nog göra ett försök i alla fall.



Hur som helst så har Hurston dykt upp i olika sammanhang det sista och jag ser det som ett tecken på att nu är rätt tid att läsa biografin om henne som står hemma i hyllan. Särskilt som jag har som löfte till mig själv att läsa fler biografier.

2 kommentarer: