måndag 30 juli 2012

Lite samlade ungdomstips

När vi hade vårt minikollo för ungdomar i början av sommaren på jobbet tipsade vi ju såklart om massor av böcker. Här kommer en liten lista. Den kanske inte är helt fullständig, men de flesta är nog med. Bra att ha om man vill ha lite snabba tips till ungdomar i sin närhet! Förutom de nedan så hade vi självklart med alla Johanna Lindbäcks böcker i och med att hon kom och avslutade våra härliga dagar.

Annette
Arvet serien – Rachel Ward
Sommaren jag blev vacker serien – Jenny Han
Himlen börjar här – Jandy Nelson
Fienden och Farsot – Charlie Higson
Vinylprinsessan – Yvonne Prinz
Brevvännen – Ally Kennen
Allt jag säger är sant – Lisa Bjärbo
Sjutton år och skitsnygg – Emma Granholm
Hitta Violet Park och Trasig soppa – Jenny Valentine

Emelie
Jellicoe Road
– Melina Marchetta

Matchad – Ally Condle

En sån där vidrig bok där mamman dör – Sonya Sones
Vad mina vänner inte vet - Sonya Sones
Vad min flickvän inte vet - Sonya Sones
Mitt klimatkatastrofala liv – Saci Lloyd
Robothjärta_ Standiford                     
Kapitulera omedelbart eller dö  - Sanne Näsling
Ful-serien -  Scott Westerfeld

Carolina
Aldrig släppa taget – Holly Goldberg Sloan
Rör mig inte – Tahereh Mafi
Här ligger jag och blöder – Jenny Jägerfeld
Resten får du ta reda på själv – Lauren Oliver
När jag vaknar finns du inte – Cat Patrick
Mirakel – Renate Nedregård
Min syster är i tusen bitar- Annabel Pitcher
Krigarprinsessans hemlighet – Zizou Corder
Som Zlatan fast bättre – Niclas Christoffer
Pojkarna – Jessica Schiefauer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar