torsdag 12 september 2019

Det närmar sig med stormsteg!

Bild från Pixabay


Nu är det inte alls lång tid kvar innan Bok- och bibliotek 2019 drar igång.Det är när jag skriver detta bara 13 dagar, 21 timmar och 18 minuter! Men vem räknar? Jag är alltid väldigt pepp, men det känns liksom lite extra mycket i år, och jag har ingen aning om varför.

Det är såklart mängder med fina seminarier och monterprogram. Tyvärr tycker jag att det är lite väl många krockar, som jag inte riktigt klurat ut hur jag ska lösa ännu ... Tycker också att det känns som om biblioteksspåret känns bättre i år än vad det gjort på länge. Kul.

Än så länge så vet jag inte riktigt vad det är jag ser fram emot mest, och det brukar ju faktiskt alltid bli så att det är något helt otippat som blir den största upplevelsen.

Sen har vi ju (såklart!!!) alla möten med andra bloggare. Alla sköna människor i #boblmaf, som gör mässan till något alldeles, alldeles extra. Extra allt kan man kanske säga. En av höjdpunkterna är bokbloggarmiddagen som detta år (liksom förra året) går av stapeln på Pinchos vid Heden. Jag som har bokat bord till middagen i några år, har kommit fram till att Pinchos är faktiskt den smartaste lösningen ... Vi slipper då problemet med att någon stackare som lämnar sist står med en bara halvt betald vinnota t ex. Sånt vill vi ju helst slippa! Nej, just vid sådana här tillfällen är ju Pinchos koncept faktiskt klockrent!

Just nu tänker jag orimligt ofta på när man går uppför trappan till andra planet på mässan för första gången torsdag morgon, och kollar om det redan sitter några trevliga typer på det ganska lugna fiket utanför "gamla bloggrummet". Just den där stunden innan allt drar igång är så himla mysig! Jag säger som ELS - Vi ses vid Stjärnflockan! Hmmm, det där känns nästan som ett citat på ett smycke som måste fixas innan mässan? Kryptiskt meddelande men ändå vackert, eller hur?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar