torsdag 8 augusti 2019

Lilla fina bloggen!



Ja, lilla fina bloggen ... Det var ett tag sedan nu. Tanken var såklart att skriva mer i sommar men så blev det nu inte.

Men läst har jag gjort, så inlägg kommer så smått framöver. 

Nu närmar sig ju också mässan med stormsteg. Jag ska kolla över bokningen för bokbloggarmiddagen jag bokat på Pinchos på måndag när jag börjar jobba igen. Det sa ju bara swish, som vanligt, så var de 20 bokade platserna tingade! Kul!

Just nu så läser jag The third victim av Lisa Gardner. Det är andra delen i hennes FBI profilers serie, och gillar verkligen det här. Det är obehagligt nära verkligheten med skolskjutningar och barn som far illa, så har man svårt för den typen av psykologiska spänningsromaner så kanske man ska välja något annat. Jag gillar persongalleriet och att man får komma nära huvudkaraktärerna, och att man får ta del av deras bakgrund, fel och bister. 

Jag har tidigare också läst första delen i Gardners serie om detective D.D Warren plus några av hennes fristående romaner, och jag gillar dem minst lika mycket, så jag kommer fortsätta att läsa mig igenom Lisa Gardners författarskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar