måndag 12 augusti 2019

Den där tiden på året


Idag är det min första arbetsdag efter semestern och allt känns ganska så galet. Dels var det väldigt mycket att göra och dels så känns det som om varken huvud eller kroppen hänger helt med ... Men men, det tar nog inte så många dagar tänker jag, innan allt är mer som vanligt igen.

Och snart är det dags för höstens höjdpunkt - Bokmässan! När jag kollade precis nu så var det 44 dagar och drygt 18 timmar kvar! Jag har kollat igenom programmet, men det känns som om det blir så många krockar så det blir nog att ta det lite som det kommer. Jag kommer att ha en plan, men sen är det inte alls säkert att jag kommer att följa den.

Något av det bästa med mässan är ju alla fina möten med andra bloggare som man kanske inte träffar så ofta under året, bokbloggarmiddagen som ju blivit en härlig tradition och alla spontana fikaträffar som uppstår. Ofta stöter man ju också på någon som är på väg till något intressant och så kanske man hänger på dem istället för att följa sitt eget lilla program. Hur som helst så brukar det bli underbart intensiva dagar.

Förra året så tog jag faktiskt semester på måndagen efter mässan. Ett himla smart drag om jag får säga det själv, och något som jag tänker försöka få till i år igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar