tisdag 13 november 2018

Hurra för Enligt O och här kommer en liten enkät!

Det är YTTERST sällan som jag svarar på några enkäter i bloggsammanhang, men plötsligt händer det! Jag tycker dessutom att det är värt att fira Enligt O's rekordmånad!

Text nedan och bild från Enligt O alltså

Oktober månad var den mest besökta månaden på enligt O sedan mars 2013. Riktigt roligt tycker jag och ett bevis på att ryktet om bokbloggens död är betydligt överdrivet. Nu vill jag veta lite mer om er som läser genom att be er välja mellan olika alternativ kopplade till hösten och den stundande julen, men också till bloggar, böcker och annan kultur.
Vad väljer du? Tänk snabbt!
höst eller vår? Svårt! Jag gillar båda årstiderna, men är allt lite svar för nystart som ju hösten ändå är på något sätt. Och färgerna när vi får riktigt fina höstar ... Japp, höst får bli mitt svar.
snö eller regn? Älskar när det snöar om snön får ligga kvar. Detta år, med tanke på sommaren som varit, innebar ju i o f att man längtade efter regn.
glögg eller varm choklad? Är barnslig i min smak. Gillar ju glögg en eller ett par ggr per vinter men inte mer. Och i så fall med sjukt mycket mandlar i och absolut inga russin.
pepparkakor eller lussekatter? Lätt val! Sätter i mig kopiösa mängder pepparkakor.
tv-serie eller film? Hade gärna gått mer på bio och sett er film hemma, men just är det tv-serier som gäller. Så enkelt ju, med Neflix, HBO etc ...
teater eller musikal? Det här var jättesvårt. Älskar både och även jag går på tok för sällan.
deckare eller feelgood? Jag läser helt klart mer deckare och spänning än feelgood. Ibland slinker det emellan en och annan men det känns som om det blir mer och mer sällan faktiskt.
pocket eller inbunden? Svårt här med! Jag föredrar egentligen de engelska häftade  ... 
e-bok eller ljudbok? Jag lyssnar sällan på böcker, även jag gillar tanken ... Tror det beror till viss del på att jag har så kort pendlingsväg till jobbet. Nu har jag i o f börjat sticka lite, och då lyssnar jag ibland. Kanske blir min nya grej!
bokmärke eller hundöra? Jag har många superfina bokmärken, men kan lika gärna använda mig av ett lånekvitto från bibblan eller annat papper.
bibliotek eller bokaffär? Hälsningar från bibliotekarien! Köper ju dock en del böcker också. Mest engelskt.
bokblogg eller booktuber? Önskar att jag kunde ta mig tid att kolla in hela booktuber-fenomenet lite. Gillar tanken plus att jag skulle vilja göra någonting liknande själv tror jag. Både på bloggen och i jobbet.
instagram eller facebook? Instagram är mer scrollvänligt, men på fb har man ju alla sina fina grupper ... Svårt val.
På spåret eller Så mycket bättre? På spåret följer jag alltid, Så mycket bättre har varit fantastiskt vissa år och inte så himla fantastiskt andra år. Har tappat det lite.
Lady Gaga eller Barbra Streisand? Smyglyssnade mycket på Barbara när jag växte upp. Var väl kanske inte den hetaste artisten man kunde lyssna på, men jag har alltid älskat henne!
Ingemar Bergman eller Vilhelm Moberg? Läste utvandrarsviten väldigt tidigt och har läst om många gånger sedan dess. Är inget stort fan av Bergman.
hyacint eller amaryllis? Jag har ingen särskild amaryllistradition. Tror jag får starta en.
adventsstjärna eller adventsljusstake? Älskar båda, men på senare år har det kommit så många fina stjärnor, ju ... Däremot så letar jag efter en sådan där gammaldags rak elektrisk ljusstake i svart smide ...
julböcker eller julmusik? Kan knappt bärga mig förrän jag "får" börja lyssna på min jullista på spotify 

5 kommentarer:

  1. Det är galet svårt att välja mellan bibliotek och bokaffär, men jag kom fram till att jag ändå tillbringat allra flest timmar lyckligt letande på bibliotek, som ju dessutom har fördelen med bekväma sittplatser (om man inte räknar Waterstones Piccadilly, dårå ..)

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt att det går så lätt att se flera avsnitt av en tv-serie, när en film känns galet lång? Någon gång får du försöka övertyga mig om att det finns bra julmusik ... eller det kanske är livsfarligt att be om ... ;)

    SvaraRadera
  3. Håller med en del svar, som t.ex. helt enig i glöggfrågan.

    SvaraRadera