onsdag 20 april 2016

Som sagt, som små karameller


Igår publicerade jag ett inlägg om att den riktige Sigge är död ... Han blev 28 år och dog i sin hage den 9 april 2016 ... Då hade jag redan skrivit det här inlägget utan att veta om det.R I P Sigge.

Jag tror jag skrivit det förut, att böckerna om Sigge, och för all del även böckerna om Teddy av Lin Hallberg är som små karameller. Man dör lite sötdöden av att läsa och av att titta på Margareta Nordqviskt ljuvliga illustrationer

Jag såg precis att det kommer en ny bok, Min lillebror Sigge, i höst i den lilla spin-off serien om Sam och Sigge där man får lite tillbakablickar, och får se vad som hänt de små shettisarna innan de hamnade som ridskolehästar och blev så älskade av en massa små tjejer och killar.

Både jag och dottern (snart 15 år!) kan inte låta bli att läsa de här små godbitarna så snart de kommer ut, och det kommer vi förmodligen fortsätta med så länge som Lin Hallberg kommer fortsätta skriva om de här godingarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar