måndag 30 mars 2015

Galet är vad det är







Eftersom jag tydligen inte har tillräckligt med böcker att läsa hemma ... (Tänker inte gå in något närmre på det här just nu, ni vet det där ständiga bokbloggarproblemet, med en massa BÖCKER ÖVERALLT) ...Så plockar jag med mig The Name of the Star av Maureen Johnson hem idag. Det har kommit två delar till; The Madness underneath och The Shadow Cabinet.

I första delen kommer amerikanska Rory Deveaux till London för att gå på internatskola under ett år. Det blir många omställningar och livet blir inte helt lätt. Mycket nytt att vänja sig vid.

Samma dag som hon landar i London begås det ett mord där tillvägagångssättet liknar Jack The Rippers. Internatskolor, Jack the Ripper och dessutom lite övernaturlig inslag. Ja ni förstår ju att den här godingen får åka ner i väskan. Om jag känner mig själv rätt, så kommer den dessutom att tränga sig före i läskön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar