torsdag 12 juni 2014

Generation Loss

Titel; Generation Loss
Författare; Elizabeth Hand
Förlag; Harvest books


Nu var det väldigt längesedan jag läste Generation Loss, men jag tror inte jag skrivit någonting om den, så här kommer ytterligare en kortis, Jag försöker gå igenom alla utkast till inlägg som jag har liggandes på bloggen ... Det kommer att ta sin lilla tid!

Cass Neary är en fotograf vars glans dagar är över. Hon hade sin storhetstid i New York under punkens glansdagar, och fick då kultstatus inom vissa kretsar genom sina mörka, suggestiva bilder. Men det var längesedan nu. Cass har under många år levt ett liv i skymundan, ett hårt liv. Inga fotouppdrag att tala om på mycket lång tid, så när hon får en fråga om hon hon vill ta på sig ett uppdrag att göra ett reportage om en fotograf som lever isolerat på en liten ö utanför Maines kust, bestämmer hon sig för att åta sig det hela.

När hon kommer dit visar det sig rätt snabbt att saker och ting inte är som det borde vara på den lilla ön. Människor och djur försvinner, och Cass dras mot sin vilja in i den mycket täta atmosfären i det lilla samhället.

Jag gillar det här väldigt mycket. Hand känns lite lik Gillian Flynn, men kanske ändå lite råare? Jag har inte läst Available Dark, men kommer absolut att göra det. Det kan eventuellt till och med vara så att jag har den hemma i hyllan.

Tillägg: Det har jag! Available Dark hemma i hyllan alltså!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar