onsdag 9 februari 2011

Läst 2010

Äntligen blev jag färdig med listan över böcker jag läst 2010. Jag kan slarva lite med att skriva upp vad jag läser så jag har säkert missat någon eller några. Kanske får komplettera lite allt eftersom...

Listan är i kronologiskt ordning utifrån när jag läste dem. Det blir så, när det gäller mig, en salig blandning av barn, ungdom och vuxenböcker!

1. Joyce Carol Oates; Älskade syster
2. Eva Ibbotson; Flykten från Berganien (Hcg)
3. Melissa Marr; Mer än ögat ser (uHce)
4. Zozou Corder; Nabus bok ( Hcg)
5. Marie-Louise Jensen; Där två hav möts (uHce)
6. Ritta Jacobsson; Afrodite och olyckstrasten (uHc)
7. Curtis Sittenfeld; Presidenstens hustru
8. Carin Hjulström; Finns inte på kartan
9. R.R Collins; Svikarens spel (uHce)
10. Catarina von Brecow; Bara inte du (uHc)
11. Chimamanda Ngozi Adichie; En halv gul sol
12. Karin Alfredsson; Kvinnorna på 10:e våningen
13. Khaled Hosseini; Tusen strålande solar
14. Robert Muchamore; Rekryten (uHce)
15. Scott Westerfeldt; Parasit (uHce)
16. Sonya Sones; Vad min mamma inte vet (uHce)
17. Sonya Sones; Vad min flickvän inte vet (uHce)
18. Carol Goodman; De döda språkens sjö
19. Mårten Sandén; Den femte systern (uHce)
20. Sapphire; Precious
21. Kate Jacobs; Livets aviga och räta
22. Petrus Dahlin; Skogens systrar (Hcg)
23.. Siri Hustvedt; Sorgesånger
24. Matthew Morgan; Varulv möter drake (Hcg)
25. Jesper Tillberg; Skatans nyckel (Hcg)
26. Petrus Dahlin; Kalle Skavank branden vid Söderbysjön (Hcf)
27. Helena Östlund; Joy & Hockeykillarna (Hcf)
28. Anna Knutsson; Ingen ser dig (Hcg)
29. Anders Björkelid; Ondvinter (uHce)
30. Maggie Stiefvater; Frost (uHce)
31. Guillermo del Toro; Släktet
32. Emily Gould; Häxskolan (uHce)
33. Emily Giffin; Den man älskar
34. Elin Boardy; Allt som återstår
35. Maja-Maria Henriksson; Jag finns (uHc)
36. Gayle Forman; Om jag stannar (uHce)
37. Karin Gerhardsen: Mamma, pappa, barn
38. Karin Alfredsson; Kl 21:37
39. Björn Sortland; Alla har ett hungrigt hjärta ( uHce)
40. Johan Theorin; Blodläge
41. Tana French; Okänt offer
42. Lisa Bjärbo; Det är så logiskt alla fattar utom du (uHce)
43. Ritta Jacobson; Afrodite och skulden (uHce)
44. Lena Lilleste; Mord i blicken (Hcg)
45. Eva Susso; Street (uHc)
46. Jane Johnson; Den tionde gåvan
47. Audrey Niffenegger; Själens osaliga längtan
48. Johan Ajvide Lindqvist; Lilla Stjärna
49. Jaquelin Wilson; Tvillingsjälar (Hcg)
50. Kate Morton; Dimmornas lek
51. Kate Morton; Den glömda trädgården
52. Barclay Linwood; Alltför nära
53. Marian Keys; Oväntat besök på Star Street
54. Lin Hallberg; Teddy i skolan Hcf
55. Jenny Valentine; Finding Violet Park (ung engelska)
56. Jenny Valentine; Broken soup (ung engelska)
57. Martina Haag; Hundpalatset
58. Johanna Lindbäck; Saker som aldrig händer uHc
59. Anne Cassidy; Besatt uHce
60. Maj Bylock; silverkniven uHc
61. Stephenie Meyer; Bree Tanners andra liv uHce
62. Becca Fitspatrick; Fallen ängel uHce
63. Magnus Nordin; Skuggvarelser uHc
64. Magnus Nordin ; Blodets röst uHc
65. Coleen Murtagh Paratore; Bröllopsfixarens dotter Hcg
66. Jenny Han; Sommaren jag blev vacker uHce
67. Barbara Voors; Emmy Moréns dubbla liv uHc
68. Rachel Ward; Döden i dina ögon uHce
69. Sarah Dessen; Mycket mer än så uHce
70. Jennifer Lauck; Blackbird Lz
71; Jennifer Lauck; Som stilla vatten Lz
72. Jennifer Lauck; Visa mig vägen Lz
73. Tess Gerritsen; Skendöd
74. Tess Gerritsen; Syndaren
75. Melissa Bank; Flickornas handbok i jakt och fiske
76. Hans Koppler; Vi i villa
77. Marianne Wallin; Den nya ponnyn Hcg
78. Ann-Helen Laestadius; Hej vacker Hcg
79. Johanna Thydell; Ursäkta att man vill bli lite älskad uHc
80. Danielle Trussoni; Angelologi
81. Karin Alfredsson; Den sjätte gudinnan
82. Petter Lidbeck; Den femte mannen Hcg
83. Jenny Jägerfeld; Här ligger jag och blöder uHc
84. Suzanne LaFleur; Kram från Alice Hcg
85. Mikael Salmson; Svarta fåglar Hcg
86. Ingelin Angerborn; Sorgfjäril Hcg
87. Suzanne Collins; Fatta eld uHce
88. Magda Eggens; Jag måste berätta uLz
89. Katerina Janouch; Hittebarnet
90. Morgan Larsson; Radhusdisco
91. Jandy Nelson; Himlen börjar här uHce
92. Berg Johansson Karina; Synvilla uHce
93. Suzanne Collins; Revolt uHce
94. Mårten Melin; Som trolleri Hcg
95. Hjort/Rosenfeldt; Det fördolda
96. Eva Ibbotson; Resan till River Sea Hcg
97. Tim Bowler; Spela död uHce
98. Jay Asher; Tretton skäl varför uHce
99. Petter Lidbeck; De tusende uHce
100. Charles Higgins; Fienden uHce
101. David Almond; Svarta vingar uHce
102. Patti Smith; Just Kids Ijz
103. Agnes Hellström; Ränderna går aldrig ur
104. Andrew Taylor; Nattvandraren
105. Cannie Möller; M som i Mara uHc
106. Lucy Chrostopher; Fångad uHce

Inlägget är tidigare publicerat på Annettes Bokblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar