torsdag 23 augusti 2018

Snart är det dags för bokmässan!



Japp, snart är det dags igen. Känns helt obegripligt att det gått ett helt år sedan sist ... Några saker känns som igår. Som t ex när jag råkade sätta igång larmet när jag skulle ut ifrån restaurangen (heter den kanske Ristoria? Tidigare Incontro?) ... De hade ju bytt in- och utgång så jag tror (hoppas) att det var fler än jag som gjorde samma misstag.

Sedan var det ju den där stora skärmen som höll på att välta vid minglet före Årets bok ...

Jaja, det var en fin mässa förra året, trots otäck stämning utanför och orolig tid innan. Fin pga alla fina möten och alla bra och intressanta föreläsningar jag var på.

Jag sitter som bäst med programmet för årets mässa och försöker få till det. Det är ju alltid programpunkter som krockar, med det brukar ju ge sig när man väl är på plats. Jag tänker i alla fall att jag ska försöka hänga mer vid Biblioteks & berättarscenen, i D-hallen, detta år. Jag är alltid så nöjd när jag väl tar mig dit. Då brukar det sluta med att jag blir kvar ett bra tag.

Nytt för i år är ju Crimetime Göteborg. Det kommer ju såklart inte bli som Visby ... Hur skulle det vara möjligt?!? Men jag hoppas det blir bra, fast på ett annat vis. I den delen av mässan kommer jag säkert att befinna mig rätt mycket också skulle jag tro.




Hur som helst, jag är som alltid jättepepp! Det ska bli härligt med detta fantastiska (och utmattande!) myller i ett höstfint Göteborg. Vi ses väl där?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar