tisdag 24 april 2018

Nu är titlarna för årets bok 2018 släppta!


Så, nu har Bonniers bokklubbbar släppt listan för årets bok 2018. Jag har läst långt ifrån alla, men min ambition är att läsa åtminstone några till innan bokmässan. Vi får väl se hur det går med det! Min favorit är just nu Annabelle av Lina Bengtsdotter. Det kan ju i o f vara lite speglat av att Lina var så himla trevlig att lyssna på under Crimetime när vi, så fint ordnat av BBC, bokcirklade om hennes debut Annabelle.

På bilden nedan syns de nominerade titlarna.

Bild från Bonniers bokklubbars hemsida

Nu medans jag sitter och skriver det här så känner jag att det håller på att formas någon sorts plan i mitt huvud ... Vi får väl se om det kan bli någonting som händer på riktigt, men en "Bibliotekskattens bokcirkel" som läser de nominerade titlarna skulle väl faktiskt kunna fungera, och dessutom vara ett projekt som Bibliotekskatten (Läs jag) skulle mäkta med. Tror jag? Oh well, tanken känns lockande i alla fall. 

Nu är jag dessutom ute på hal is känner jag, för jag har ingen koll alls på om det är andra bloggar som har det här som projekt och som man kan hoppa på i så fall. Får nog kika runt lite ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar