söndag 22 november 2015

Lyssnar just nu på ...


Just nu lyssnar jag på två olika ljudböcker. Dels Tunnelseende som är en av böckerna att läsa inför Londonresan om några veckor och dels Martina Haags 'Det är något som inte stämmer'.

Jag är ingen van lyssnare och får liksom hela tiden konstruera läs(lyssna) tillfällen vilket känns lite bökigt.

Jag har inte kommit så långt i Martina Haags, men så här långt känns den riktig bra. Jag vet inte riktigt vad jag väntat mig, men jag känner mig helt klart positivt överraskad. Det är en fin mix av mer lättviktig feelgood och faktiskt ganska mycket svärta. 

2 kommentarer:

  1. Den här har jag köat på biblioteket. Jag älskar Haags feelgood-romaner och nu ser jag verkligen fram emot att läsa en bok som är en helt annan genre. Den har ju fått fin kritik också, har jag sett. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är verkligen en blandning av feelgood och någonting annat mycket svartare med mycket sårbarhet.

      Radera