onsdag 29 mars 2017

De fångade



Som jag skrivit tidigare i något inlägg om någon annan av Karin Slaughters titlar om Will Trent, så får jag ingen riktig ordning på den rätta ordningsföljden på böckerna i serien ...

Nu har jag i alla fall läst De fångade, på svenska, och gillade väldigt mycket. Man ömmar mer och mer för Will Trent ju fler titlar man läser, och efter den här senaste så växer ilskan gentemot Angie, Wills fru alltmer. Eller ja, Angie har ett ofattbart mörker inom sig så hennes beteende är förståeligt om än inte alltid helt försvarbart. Hennes egoism och hennes äganderätt gentemot Trent tar sig enorma proportioner och håller sånär på att suga musten ur både Will Trent själv, hans chef samt den nya kvinna han börjat träffa efter det att Angie lämnat honom igen.

I "De fångade" så spelar dessutom Angie en stor roll i det morddrama som boken handlar om, och hon både leder polisen på rätt spår och på avvägar. Dock är det inte helt och hållet av själviska orsaker hon leder Will runt i cirklar denna gång. På ett sätt som hon inte är alls van vid befinner hon sig i en situation där hon faktiskt sätter flera andra människors bästa framför sitt eget, vilket också gör henne mer än vanligt sårbar.

Detta att det blir så personligt gör att jag fastnar omedelbart i berättelsen och vill helst sträckläsa tills den är helt utläst. Nu ska jag än en gång surfa in på Karin Slaughters hemsida för att försöka få ett grepp om ordningen på böckerna om Will Trent!

4 kommentarer:

  1. låter jätteintressant! har inte läst något av Karin Slaughter tidigare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är bra! Både Wik Trent-serien och de andra. Jag har bara läst fristående förutom Will Trent, men hon skriver ytterligare en serie tror jag, som jag ska kolla upp.

      Radera
  2. Ja absolut, om du inte läst! Jag ska absolut fortsätta bocka av Karin Slaughters titlar.

    SvaraRadera