torsdag 25 april 2019

Nomineringarna till Årets bok 2019


Igår fick vi reda på vilka titlar som nominerats till Årets bok. Jag har läst fem av dem, och har några till hemma, så det blir nog fler hoppas jag.

De jag har läst är;

Vaggvisa av Leïla Slimani
Mörkret av Ragnar Jónasson
Stormvarning av Maria Adolfsson
Järtecken av Christoffer Carlsson
Silvervägen av Stina Jackson

"Det som göms i snö samt De dubbelt så bra har jag hemma så det är bara att börja läsa. Någon av titlarna vet jag att jag har reserverat på bibblan och en del finns på Storytel, så det är bara att sätta igång!

Svårt att rösta, dock ... Jag gillar alla fem av de jag redan läst. Kanske ändå att Järtecken och Silvervägen hamnar i topp? Fast i så fall ligger Stormvarning inte alls långt efter. Svåra val det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar