onsdag 30 augusti 2017

Jag blir både glad och förvånad!



Som sagt, jag blir glad, men helt klart mest förvånad när jag ser att Bibliotekskatten lockar besökare trots att det inte händer så himla mycket här för tillfället. Vad roligt! Nu är det snart bokmässa och jag har inte ens skrivit om Crimetime. Det ligger några inlägg som utkast så jag ska försöka få ut dem ... Ni som känner mig vet ju att jag cyklade omkull sista dagen i Visby och bröt två revben samt skrapade upp mig rätt rejält och fick cykelstyret in i höger bröst ... Så, det blev inte riktigt som jag planerat sista semesterveckan eller när jag kom tillbaka efter jobbet efter ledigheten. Lite därför också som jag inte har loggat ens om Visby.

Igår var jag i alla fall på Litteraturhuset i Göteborg och lyssnade på ett samtal mellan Ola Larsmo och Mattias Hagberg från [skrift] där de diskuterade Stephens Kings "Att skriva : En hantverkares memoarer". Det var ett intressant samtal. Jag har konstigt nog aldrig varit på Litteraturhuset tidigare så det var också en trevlig bekantskap. Hoppas på att komma dit många fler gånger.

Jag har börjat läsa boken, men tror nog att det kanske är något som man kanske läser i småportioner. Sedan blev jag såklart sugen på att läsa en del King jag inte läst tidigare samt att läsa om en del jag redan läst.

Sedan har jag googlat på vilket typsnitt de har använt sig till bokens omslag ... Jag har kommit fram till att det nog är Old Times American Regular? Någon som vet säkert? Jag tycker det är så himla snyggt!

2 kommentarer:

  1. Om ingen annan vet vilket typsnitt det är, så lär ju Marcus Stenberg kunna ta reda på det eftersom han är litteratur- och textdetektiv ;). Hoppas du mår bättre och att vi ses på bokmässan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår bättre, tack! Självklart ses vi på mässan ;-) Just det, klart jag kan fråga Marcus!

      Radera