fredag 11 juli 2014

Semesterläsning ...



 Det här med semesterläsning är inte helt lätt! I alla fall inte för mig. Vissa år har det varit så att jag drabbats av fullständigt lässtopp så fort semestern börjat. Vilket kanske inte är så konstigt egentligen. Det har mest varit år då jag har läst otroligt mycket framförallt barn- och ungdomsböcker under terminen, för jobbets skull. Konstigt är det alltså inte, men väldigt snopet! När man har laddat för en hel hög med titlar som man längtat efter att ta tag i så snart ledigheten börjar, och sedan bara vill man inte ...




Vi får väl se hur det blir i år. Jag har medvetet dragit ner på jobb och måste-läsning det senaste halvåret, och istället lutat mig mer på titlar jag läst sedan tidigare när det gäller bokprat. Lite grand med avsikten att spara mig själv lite.


Självklart har jag högvis med titlar hemma nu som jag planerar att läsa under min ledighet, plus att jag har en hel del böcker på min Mini som ska få följa med till Kreta i nästa vecka. Det ska bli lite kul att se hur mycket jag faktiskt kommer att läsa av det jag tänkt mig, och hur mycket annat, mer spontanläsning, det blir.







Några av de titlar jag vill läsa i sommar är; Tiden går så långsamt när man tittar på den, In the blood, Canada, Nightfilm, A field of darkness och Steglitsan. Självklart finns det många, många fler där hemma i högen, men som sagt, vi får se vad det blir!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar