torsdag 5 december 2013

Bubblat för ett tag sedan

För ett tag sedan bokcirklade Bokbubblarna igen. Alltid lika trevligt att ses.

Titel; Hatties liv
Författare; Ayana Mathis
Förlag; Brombergs



Hatties liv fick en trea i medelbetyg. Från mig var den trean stark. Jag gillade den. Trots att den ju faktiskt var fruktansvärt deppig och sorglig på sina ställen. Efter första kapitlet storgrät jag...

Lite kort om mina tankar kring boken är bland annat att det kändes lite som att läsa en novellsamling. Nu parallelläser jag Alice Munros novellsamling Brinnande kärlek för en cirkel på fb, och det kändes lite som om att fortsätta på novelltemat i o m läsningen av Hatties liv.

Precis som när man läser noveller, så var det vissa kapitel som fastnade mer än andra och vissa personer (varje kapitel handlade om en ny person, ett av Hatties barn) gillade man att läsa om mer än andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar