onsdag 10 januari 2018

Uppdatering gallrade böcker och "De vackra döda"


I skrivande stund har jag i alla fall lyckats rensa ut 4 stora papperspåsar med böcker ... Inte för att det syns särskilt mycket i mina hyllor men ändå. Målet är att få med mig 8 påsar ner till Gästis i Varberg. Efter att ha försäkrat mig om att de tar emot dem vill säga.

Än så länge är det det mest barn- och ungdom som har rykt. Jag tänker att jag sparar ungdom som dottern (blir 17 i år) kan tänkas vilja läsa under gymnasiet plus sådant som jag verkligen gillar själv. Sedan försöker jag vara rätt tuff med resten. När det gäller kapitelböcker så tänker jag också vara ganska skoningslös och bara spara de riktiga godbitarna. Pek- och bilderböcker har jag inte kommit till ännu. De står undanstoppade i en snedgarderob. Ur syn ur sinn ...

När det gäller den där titeln som jag hade tappat bort så var det mycket riktigt Belinda Bauers "De vackra döda", som jag började läsa igår. Den är bra! Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar