fredag 2 september 2016

Mer högläsning åt folket



Nu har vi haft förmånen att ha BTJ:s (Svensk Bibliotekstjänst) förlagsdagar på min arbetsplats, Mölnlycke bibliotek/kulturhus för andra gången. Mycket trevligt, och väldigt inspirerande. Läslistan blev (är det ens möjligt?!?) en bra bit längre under dessa två dagar ...




Jag tog i vanlig ordning en massa bilder och jag hoppas jag får ut en del av dem här på bloggen.

Jag vet inte när, dock, eftersom jag inte skrivit om Crimetime ännu och lagt ut bilderna därifrån! Vore skönt om det blev gjort innan bokmässan ...

Här bjuder jag i alla fall på ett hett tips om två pärlor; "Veckan före barnbidraget" av Elin Johansson & Ellen Ekman samt "Vi smular vi härmar en gök" av Lina Ekdahl & Emma Hanquist.

Jag blev väldigt kär i dessa båda titlar och läser glatt högt för alla i min omgivning, vare sig de vill lyssna eller inte.

Lins Ekdahl läste själv sin bok för oss i onsdags, vilket var fantastiskt. Jag insåg att jag vill att någon läser högt för mig varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar