torsdag 7 juli 2016

Den tredje rösten

Titel: Den tredje rösten
Författare: Cilla och Rolf Börjlind
Förlag: Norstedts


Den tredje rösten är andra boken i serien om Tom Stilton och Olivia Rönning. Jag föll ganska pladask för den första och fortsatte sedan raskt med den andra. Ibland är det bra att göra så, att köra på med en serie direkt, medan man ännu är inne i karaktärerna. Den här gången kanske jag skulle ha väntat lite. I alla fall så tänker jag göra en paus nu efter andra boken innan jag kastar mig över trean.

Det blev lite samma, samma kände jag. Jag har egentligen ingenting alls att klaga på. Det är snyggt skrivet, bra driv och intressanta karaktärer.

I den här delen inträffar ett mord på en prostituerad kvinna i Marseille, med anknytning till en nära vän till Tom Stilton, och de båda åker till Marseille för att nysta i mordet.

Hemma i Sverige hittas en tulltjänsteman död i vilket man föst tror är ett självmord. Snart står det dock klart att det är mord samt att de båda morden hänger ihop.

Olivia Rönnäng dras in i utredningen och inleder ett samarbete med Tom Stilton som hon inte haft någon kontakt med sedan hon bröt helt med honom i slutet av bok ett.

Nu var det ett tag sedan jag läste Den tredje rösten, det här inlägget har legat och skvalpat runt ett tag, så nu blev jag lite sugen på att läsa trean i alla fall! Där ser man så det kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar