torsdag 23 juni 2016

Den blå pelargonen

Titel: Den blå pelargonen
Författare: Agatha Christie
Förlag: Novellix


Som jag skrivit om tidigare, så förstår jag inte riktigt varför jag inte läser fler noveller. Jag gillar verkligen formatet, men det blir inte riktigt av ändå.

Nu har jag i alla fall läst några stycken, bland annat Den blå pelargonen av Agatha Christie, som man nog kan säga var en ganska typisk Christie. Jag blev lite förvånad över att jag inte läst den tidigare, men det kanske finns några sådana här små godbitar kvar som man missat, även om man läst Agatha Christie sedan man var sisådär tio år och tror man nosat upp allt ;-).

Det här är en riktig pusseldeckare med en finurlig Miss Marple i högform. Det är småsinta och kärlekstörstande sjuksköterskor och naiva och lite snälldumma äkta män.

Härlig och mycket avkopplande pendelläsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar