måndag 30 mars 2015

Trevlig överaskning



Det är alltid kul att se sin blogg omnämnd på olika ställen. I det här fallet så var det ju inte bloggen i sig, visserligen, utan Bibliotekskatttens fb-sida. Kul att hamna på Den inre fiendens lista.

Genast tänker jag att, oj, nu måste jag se till att bli bättre på att uppdatera sidan! Som det är nu så länkar jag mest till de inlägg jag skriver på bloggen ... Vips så kom det där dåliga samvetet fram igen. Det där som jag bestämt mig för att helt ta och strunta i ... Jag har ju min blogg för att jag vill det. Jag bestämmer ju helt själv när jag skriver och om vad etc.

Sedan kan man ju såklart alltid önska att det skulle finnas mer tid, men allvarligt talat så måste jag sluta upp med att stressa upp mig och få prestationsångest över bloggen. Herregud.

Själv är jag ganska dålig på att läsa fb-sidor som hänger ihop med bokbloggar. Läser jag så går jag nog in och läser bloggen. Jag går aldrig aktivt in på en bloggrelaterad fb-sida, utan nöjer mig med det som dyker upp i mitt flöde. Samtidigt så tycker jag det är jättebra om andra bloggare länkar sina inlägg till respektive sidor på fb. Det gör att jag får syn på dem och går in och läser inläggen.

Sedan är det ju det här med våren! Den är på gång nu hörni ... Det känns på lukten även om det fortfarande är lite kallt. Snart sitter vi där i solen med böcker, kaffe och katter. Som jag längtar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar