fredag 12 december 2014

Ännu en

Titel: Flickoffret
Författare: James Oswald
Förlag: Modernista
Recensionsexemplar


Ännu en deckare utläst. Det tog rätt lång tid att komma igenom den här. Som så ofta så var det andra titlar som råkade komma emellan.

När jag väl fick lite sammanhängande lästid så tyckte jag den var bra.

Även om jag fortfarande känner att det får vara nog med den mer traditionella sortens deckare nu på ett tag.

Till en början så kändes det lite väl mycket, med ritualmord, lemlästade kroppar och avlägsnade inre organ ... Men sedan tog nyfikenheten över. Jag gillade huvudpersonen, kriminalkommissarie McLean, och jag tyckte mycket om några av de andra karaktärerna. Exempelvis Emma och grinige Bob.

Förmodligen kommer jag inte kunna låta bli att läsa tvåan när den kommer ut.

Jag kommer förmodligen inte heller kunna vänta så mycket längre med att läsa Ann Cleeve's 'Dead Water' även om den kanske också måste räknas som en traditionell deckare. Men det är ju Shetlandsöarna! Jimmy Perez! Dimma och hav! Etc etc ... Man behöver ju inte försvara sig då, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar