torsdag 20 november 2014

Så kan det gå

Jag skrev häromdagen att jag kanske helt enkelt tröttnat lite på de mer traditionella deckarna? Alltså serierna där man följer samma poliser/avdelning i bok efter bok? Här skulle jag sedan kunna lista ett antal undantag som jag ALLTID kommer läsa nya delar av, men det gör jag inte.

Det var när jag läst ut Eva Dolan's 'Lång väg hem', som jag visserligen tyckte var bra men som jag kände inte riktigt lyfte för mig, som jag började fundera på det här.

Efter detta har jag i rask takt läst Peter Robinsons senaste och nu börjat med 'Flickoffret' som är första delen i en serie ... Där ser man. Peter Robinson's Alan Banks är förmodligen ett av ovan nämnda undantag, och Flickoffret har jag inte kommit så värst långt i ännu, men gillar mycket. Korta rapporter om båda kommer så småningom.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar