fredag 20 april 2012

Härlig ungdomsläsning framöver!

Jag blev så glad igår när jag kom hem och hittade ett stort paket i brevlådan! Fyra härliga ungdomsböcker att sätta tänderna i, ska bli himla mysigt!
Recensionsexemplar

Sista delen i Maggie Stiefvaters serie om Vargarna i Mercy Falls, För evigt, har jag redan läst på engelska, men vill gärna läsa på svenska för att kunna jämföra lite. Jag gillar verkligen den här serien och jag kommer ihåg att det kändes lite tomt när trean var utläst. På ett sätt tycker jag det är starkt gjort av författare som faktiskt bryter efter tre delar som det var sagt, även om man lite i smyg skulle vilja veta vad som händer sedan!



En bok som jag längtat efter är Rachel Wards tredje del i serien Döden i dina ögon - Slutet. Jag tycket mycket om de båda första delarna och hoppas och tror att det här blir lika bra.

Rör mig inte av Tahereh Mafi vet jag egentligen ingenting om, förutom det som står i baksidestext och på förlagets hemsida, men det verkar spännande och det ska bli kul att läsa. Jag har en känsla av att den kommer att lånas ut en hel del på biblioteket i sommar.






Sist ut har vi Aldrig släppa taget av Holly Goldberg Sloan. Låter som lite lagom snyftig ungdoms som många ungdomar kommer att ta till sig!

Ser fram emot att läsa de här fyra plus ett antal till som kommer ut i maj. Med det här i bagaget samt en del jag läst tidigare under den här terminen känner jag mig lugn över att ha tillräckligt med titlarlästa för att ro iland mina sommarbokprat!

Inlägg om respektive bok kommer självklart efterhand!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar