fredag 30 mars 2012

Ruskigt spännande

Titel; Mörk jord
Författare; Belinda Bauer
Förlag; Modernista
Recensionsexemplar

Jag föll pladask för Belinda Bauers Mörk jord. Den är välskriven och mycket spännande. Ibland på gränsen till outhärdligt, på grund av det faktum att det är barn inblandade. Barn och rejält störda vuxna som utnyttjar barn.

Min recension finns på Litteraturmagazinet, jag tror den publiceras under dagen idag, och jag ser välddigt mycket fram emot att läsa Bauers andra roman, Skuggsida, som kommer ut nu i april.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag vill läsa den. Ska önska mig den i födelsedagspresent :)

    SvaraRadera
  2. Ja du har verkligen ngt att se fram emot! Jag kan knappt hålla mig från Skuggsida, men ska försöka vänta några dagar till, för jag har lite annat som borde få komma emellan! Men det är svårt...;-)

    SvaraRadera