måndag 19 december 2011

Så här skrev jag

på Bokmässans community för några timmar sedan;


Nu är det stopp! Inte en bok till ska med mig hem från jobbet, inte en endaste liten reservation ska göras, absolut inte några inköp (det är nästan så att jag jag önskar att det inte kommer några recensionsexemplar i brevlådan heller. Som man blir så glad för i vanliga fall). Här ska läsas av det som redan finns i hemmet. Om det ska läsas alls på ett tag...Får väl se hur det blir med det där sista förstås...Men, jag känner att jag "hetsläser"! Plöjer maniskt igenom främst ungdoms och vuxen. Bok efter bok som jag sedan märker inte fastnar riktigt. Nej, ett något lugnare lästempo ett tag framöver är nog vad jag behöver! Eller att vara ledig väldigt länge och BARA läsa! Mums.

Jag får väl se hur det går, för många bra böcker finns det! Jag ska i alla fall försöka att skriva ikapp mig lite. Alltså; mindre läsning och mer skrivande om redan lästa böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar